This job board retrieves part of its jobs from: Fort Saskatchewan Jobs | Mississauga Jobs | Work From Home

Canadian Jobs Board for Customer Service!

To post a job, login or create an account |  Post a Job

   Customer service jobs   

Looking to progress on your career as customer representative? Here we are!

Slide 1
Slide 2
Slide 3
previous arrow
next arrow

Bilingual French Customer Service Representatives- WorkHome

HGS Canada Maritime Province

This is a Contract position in Ajax, ON posted July 4, 2021.

Job DescriptionVeuillez noter: Cepostenest PAS admissibleau Programme pilote dimmigration delAtlantique ou au Programme des Candidats Provinciaux en raison du travail domicileEntant que reprsentant du service la clientle, vous tes responsable de fournirun service exceptionnel la clientle de nos clients en rpondant auxquestions, en traitant les demandes de facturation gnrales, en rpondant auxproccupations/problmes, en coutant les plaintes, en dpannage des problmeset en aidant aux paiements.Une journe typiquecomprendrait :Rpondre aux demandes de renseignements des clients concernant la facturation, les paiements, les services existants et nouveaux, les promotions et les offres, la mise niveau ou la rtrogradation des services, etc.Apaiser les clients en colre et tenter de dsamorcer les situations en leur offrant des solutions de rechange pratiques qui les satisfont et aident les conserver comme client.Promouvoir et duquer les clients sur les offres et promotions, les nouveaux produits sur le march et la valeur du service fourni par le client.Cest peut-tre lebon travail pour vous si vous pouvez:Faire face des situations stressantes et difficiles avec les clients.Travailler de faon fluide avec deux crans et de multiples applications (plus de cinq la fois) tout en rpondant et remdiant les proccupations des clients.Promotion des produits et services: il est obligatoir de proposer des offers disponibles pendant chaque appel.Maintenir la fiabilit, la conformit lhoraire de postes et les mesures de rendement au niveau requis.Quest-ce que vous ygagnez?Nous vous fournisson tout lquipment; vous navez besoin que dune connection internet haute vitesse15,50$
– 16,00 $lheure aprs la formation.

(les salaires de formation varient selon la province)Formation rmunre dans un environnement de formation virtuel interactif la fine pointe de la technologie.Une trousse complte de soins mdicaux, dentaires et vision qui comprend un compte de dpenses de sant.Accs notre solide Programme daide aux employs pour vous aider, vous et votre famille, rsoudre les problmes de travail, de sant et de vie ds votre premire journe de travail.Une excellente quipe de soutien voue vous aider russir grce des caucus virtuels et des sances de mentorat.Qualificationsrequises:tre g dau moins 18 ans.Solides connaissances et comptences en informatique.Capacit rsoudre calmement les conflits et grer les situations frustrantes des clients.Capacit travailler dans un environnement hautement structur en prenant des appels entrants volume lev.Capacit de travailler temps plein pendant divers quarts de travail qui sont influencs par les besoins oprationnels actuels tout en maintenant une assiduit fiable.

Cela comprend le travail le soir, les fins de semaine et les jours fris.Capacit de travailler l o vous devez vous asseoir, communiquer (verbalement et lectroniquement) couter avec acuit auditive, taper, lire, accomplir plusieurs tches et vous concentrer pendant de longues periods.Capacit de travailler de faon autonome dans un environnement virtuel o vous travaillez distance avec vos collgues et vos superviseurs dans le confort de votre domicile.Exigences du bureau domicile:HGS vous fournit un ordinateur, deux moniteurs et un casque couteur pour cette position.

Nous fournissons galement une webcam qui doit tre utilise pour la formation et les runions dquipe.Vous devez avoir un milieu de travail scuritaire, sans distraction et sans responsabilits conflictuelles pendant votre quart de travail.

(Les responsabilits conflictuelles peuvent comprendre le soin dun enfant, dun membre de la famille ou dun animal de compagnie)Votre bureau domicile doit avoir un modem DSL, fibre ou cble qui peut tre cbl via un cble Ethernet dans lordinateur que nous vous envoyons.

(Les connexions WiFi ne sont pas compatibles avec nos appareils
– les services Internet par ligne commute, sans fil, Hotspot mobile ou par satellitene peuvent pastre utiliss)Exigences relatives la bande passante Internet:Vitesse de tlchargement minimale 10 MbpsVitesse minimale de tlversement 5 Mbps NOTERBienquun ordinateur soit fourni par HGS (si vous tes embauch), vous aurez besoindun ordinateur personnel ou dun ordinateur portable pour effectuer lesvaluations et le test de vitesse Internet pendant le processus dedemande.

Ceci est un prrequis pour quevotre candidature soit considre.HGS est uneentreprise A accrdite auprs du Better Business Bureau (BBB) de lAmriquedu Nord.HGS sengage fournir des mesures dadaptation aux personnes handicapes.

Si vouz avez besoin de mesures dadaptation,nous travaillerons avec vous pour rpondre vos besoins tout au long duprocessus de recruitment.Please note: This positiondoesNOTqualifyfor the Atlantic Immigration Pilot Program or theProvincial Nominee Program due to the Work from Home location.As a Customer Service Representative, you are responsibleto provide outstanding service to our client””””s customers by; answeringquestions, handling general billing inquiries, addressing concerns/issues,listening to complaints, troubleshooting problems, and assisting with payments.A typical day would include:Respondingin both French and Englishto incoming customer queries regarding billing, payments, existing and new services, promotions and offers, upgrade or downgrade of services, payments, etc.Calming irate customers and attempting to de-escalate situations by providing workable alternatives that satisfy the customer and help to retain themPromoting and educating customers on offers and promotions, new products in the market, and the value of the service provided by the clientThis is the right job for you if you can:Have the ability to communicate fluently in both French and EnglishCope with stressful and challenging situations with customersWork seamlessly with dual screens and multiple applications (more than 5 at a time) while responding to and resolving customer concerns.Upsell products and services (It is mandatory to pitch offers available on every call)Maintain reliability, schedule compliance, and performance metrics at the required levelWhats in it for you?We provide you with all of the equipment, you only need an internet connection$15.50
– $16.00/hourafter training (training wages vary by province)Paid Trainingin a state-of-the-art interactive virtual training environmentA comprehensive medical, dental vision benefits package that includes a health spending accountDay 1 access to our robust Employee Assistance Program helping you and your family resolve work, health, and life issues.An excellent support team dedicated to helping you succeed with virtual huddles and mentoring sessions.Requirements:Fully fluent in both French/EnglishAt least 18 years of age or olderStrong computer knowledge and skillsAbility to calmly provide conflict resolution and navigate frustrated customer situationsAbility to work in a highly structured environment taking high-volume inbound callsAbility to work full-time hours, across a variety of shifts, which are influenced by current business needs (including evenings, weekends, and holidays) while maintaining reliable attendanceAbility to work in an environment where you must sit, reach, communicate (verbally and electronically), listen with auditory acuity, type, read, multi-task, and concentrate for prolonged periods.Ability to work independently in a virtual environment where you work remotely with coworkers and supervisors from the comfort of your home.Home Office RequirementsHGS provides you with a computer, dual monitors, and aheadset for this position.

We also provide a webcam that is required to be usedfor training and team meetings.You must have a secure, quiet, distraction-free work environment without any conflicting responsibilities during your scheduled work shift.

(Conflicting responsibilities may include caring for a family member/pet)Your home office must have a DSL, Fiber, or Cable modem that can be hardwired, via an Ethernet cable, into the computer we send you.

(Wifi connections are not compatible with our devices
– Dial-up, Wireless, Mobile Hotspot, or Satellite internet service cannot be used)Internet Bandwidth RequirementsMinimum download speed 10 MbpsMinimum upload speed 5 MbpsApplication Alert Although a computer is provided by HGS (if youare hired) you will need a home desktop or laptop computer to complete theassessments and internet speed tests during the application process.

This is a requirement to be considered for this position.HGS is an accredited A Company with the BetterBusiness Bureau (BBB) of North America””HGS Canada iscommitted to providing accommodations for people with disabilities.

If yourequire an accommodation, we will work with you to meet your needs through therecruitment process.””PandoLogic.

Category: , Keywords: Customer Service Representative